Caset

Työnäytteitä verkkokaupan optimoinnista

Olemme tehneet useille verkkokaupoille myynnin kasvattamista hakukoneoptimoinnilla sekä myös kauppaa parantamalla. Tässä muutama esimerkki aidolla käppyrällä SEO-ohjelmasta.

Tapaus 1:

Pienellä sisältöoptimoinnilla reilusti lisää liikennettä verkkokauppaan

Saimme tehtäväksi parantaa tämän verkkokaupan Google-näkyvyyttä kesällä 2020. Alkukartoitus hakukoneoptimoinnin ohjelmalla antoi ymmärtää, että verkkokauppa ei löydy Googlesta sille tärkeimmillä hakusanoilla läheskään kuten se voisi. Kuten käppyrästä näkee, kulki verkkokaupan näkyvyys tappavan tasaisesti 500-600 vierailijan kuukausitasolla. Sisältöparannus saatiin valmiiksi Syyskuussa 2020 (NUOLEN KOHDILLA), ja sitten alkoi odotus. Loppuvuodesta näkyvyys lähtikin kiipeämään Googlessa, ja meno on ollut nousujohteista vaikkei optimointia ole jatkettukaan. Arvion mukaan parhaillaan lähes 4500 vierasta Googlesta kuukaudessa.

Tapaus 2:

Uusi optimoitu WooCommerce -verkkokauppa ja selvä liikenteen kasvu

Saimme yhteydenoton loppuvuodesta 2019 koskien verkkokauppauudistusta. Toteutuksen tavoitteena oli saada paremmin optimoitu verkkokauppa, joka löytyy jatkossa paremmin Googlen hakutuloksista. Potentiaalia oli suuren sisältömäärän takia paljon, joten teimme uuden verkkokaupan asiakkaallemme hakukoneoptimoituna. Uusi verkkokauppa julkaistiin Helmikuussa vuonna 2020 (NUOLEN KOHDILLA), ja sen jälkeen jatkettiin muutaman kuukauden mittaisella kevyellä Google-optimoinnilla. Vanhan kaupan vierailijamäärä Googlesta oli noin tuhat per kuukausi, ja optimoitu verkkokauppa toi tämän arvion mukaan parhaillaan 15 tuhatta vierailijaa Googlesta kuukaudessa.

Tapaus 3:

Sisältöoptimointia verkkokauppaan ja myynti nousuun

Asiakkaamme, jolle teimme uuden WooCommerce -verkkokaupan joitain aikoja sitten vanhan tilalle, voivotteli kun kauppa on niin hiljainen ja myyntejä tulee ihan yksi silloin tällöin. Tutustuimme hakukoneoptimoinnin ohjelmalla asiaan, ja paljastui että verkkokaupan sisältö on kovin puutteellinen hakukoneen tarjoamaan potentiaaliin nähden. Teimme verkkokaupan sisällölle laajennuksen alkuvuodesta 2020 (ALOITTAEN NUOLEN KOHDILLA), jonka jälkeen alkoikin tapahtua: tuolloin verkkokauppaan saapui Googlesta noin 100 kävijää kuukaudessa, nyt parhaillaan 2000 vierailijaa. Ennen optimointia tilaukset satunnaisia, optimoinnin jälkeen lähes päivittäisiä.

Tapaus 4:

Uusi verkkokauppa Google-optimoituna

Asiakkaamme perusti liikkeen vuoden 2020 aikana, ja teimme kevyet nettisivut kaupalle. Pian laajennettiin WooCommerce-verkkokauppaan, joka tehtiin Google-optimoituna. Kun verkkokauppa oli elänyt jonkun aikaa ja alkanut näkymään Googlessa, teimme vielä yhden jatkokierroksen sisällön laajentamista ja optimointia. Vaikka vuoden 2021 jälkeen ei optimointia ole enää tehty, on suunta edelleen nousujohteinen. Vierailijoita verkkokaupassa Googlesta noin 1300 kuukaudessa vuoden 2023 lopulla, kauppiaan mukaan ”myy hyvin”.

Tapaus 5:

WooCommerce-verkkokaupan optimointia, Google-vierailijat kasvuun

Teimme verkkokauppiaalle kevyitä verkkokaupan optimointitoimia vuoden 2022 sekä alkuvuoden 2023 aikana. Verkkokaupassa laitettiin kuntoon osastojen nimeäminen, avainsanojen hyödyntäminen, osastosivujen esittelytekstit, tuotetekstit kevyt siistiminen jne (ALOITTAENNUOLEN KOHDILLA)… lopuksi kirjoitettiin muutama artikkeli, joilla tuettiin pääsisältöä sekä haettiin osumia uusille hakusanoille. Vielä vuoden 2022 aikana alle 400 kävijää Googlesta kuukaudessa, nyt 2023 lopulla yli 1000 kävijää Googlesta.