SEO-auditointi
SEO-auditointi tehdään verkkosivustolle sen hakukonenäkyvyyden parantamisen aloittamiseksi. Auditoinnilla saadaan paljon hyödyllistä tietoa sivuston lähtötilanteesta, kilpailijoista, hakusanoista esimerkiksi. Yksi kunnollinen SEO-kartoitus voi olla yritykselle jopa kymmenien tuhansien arvoinen oikein hyödynnettynä. Google-optimointi voi parantaa sivuston luontaista näkyvyyttä huomattavasti, tuoden yrityksen sivustolle laadukkaita kohdennettuja vierailijoita.
Sisältö
Yleiskatsaus lähtötilanteeseen
SEO-kartoitus alkaa meillä SEO-ohjelmaan ja sen yleisnäkymään tutustumalla. Yleiskatsauksen tärkeimmät numerot kertoo, kuinka monella hakusanalla sivusto listautuu Googlessa, sekä nykyhetken arvioitu liikennemäärä Googlesta. Lisäksi näkymässä on luontaisen Google-näkyvyyden historiatiedot, jotka näyttävät sekä liikenteen että hakusanojen määrät viime vuosilta.
Tekninen SEO-tarkastus
Sivuston täytyy olla teknisesti toimiva, jotta sisältö on mahdollista lukea hakukoneiden toimesta. Lisäksi tekniset SEO-seikat täytyy olla kunnossa, etteivät ne aiheuta hakukonenäkyvyydelle haittaa. Kytkemme käytännössä sivuston SEO-ohjelmaan, joka käy sivuston läpi ja antaa tarkan teknisen selvityksen sivuston teknisestä SEO-tilanteesta.
Hakusanatutkimus
Yleiskatsaus antaa pohjaa sille, millaisilla haksanoilla sivusto löytyy Googlesta. Hakusanatutkimuksella viedään asiaa hieman pidemmälle, kartoittamalla sopivat hakusanat joille ei ole olemassaolevaa hakukonenäkyvyyttä. Tämä hakusana-auditointi antaa laajennusmahdollisuudet uudelle markkina-alueelle, viitaten sopiviin hakusanoihin joilla ei vielä ole havaittavaa näkyvyyttä hakukoneissa.
Hakusanatutkimus auttaa kohdentamaan sisältöä oikeille hakusanoille, jotta hakukonenäkyvyyden hankkiminen voidaan aloittaa täsmällisesti.
Kilpailutilanteeseen tutustuminen
Yksi nykyajan haaste hyvän hakukonenäkyvyyden hankkimiselle on jatkuvasti kasvava kilpailu. Googlen kärkipaikoille suunnatessa täytyy asiat tehdä paremmin kuin muut kohdehakusanoista kilpailevat sivustot. Tähän auttaa kilpailutilanteeseen tututustuminen SEO-työkalun avulla. Näin tiedetään etukäteen, millaiseen kilpailuun varautua ja mikä on vaadittava taso Google-sijoituksien parantamiseksi. SEO-työkalu listaa mitkä domainit kilpailevat saman aihepiirin hakusanoista, sekä paljon viitteitä siitä minka ansiosta hyvät paikat hakukoneissa on saavutettu.
SEO-raportti tekemisen tueksi
Tehdyn SEO-auditoinnin jälkeen ollaan viisaampia hakukonenäkyvyyden tilasta ja mahdollisuuksista. Yleensä tutkimuksen jälkeen SEO-konsultti käy löydökset läpi sivuston omistajan kanssa, sekä antaa SEO-auditoinnin tulokset raportin muodossa sen tilaajalle. Näin tieto siirtyy mahdollisimman hyvin ja tarvittavat toimenpiteet voidaan aloittaa hakukonemarkkinoinnin kehittämiseksi.
SEO-auditoinnin hyödyntäminen
Kunnollinen SEO-auditointi antaa hyvät lähtökohdat ja suuntaviivat hakukonenäkyvyyden parantamiselle. Tehty kartoitus voi olla yritykselle kannattava investointi, jos auditointi hyödynnetään oikeaoppisesti ja aloitetaan liikenteen kasvattaminen kohdennetusti. Hyvä hakukonenäkyvyys on nykyään kannattava investointi, koska hakukoneiden kautta löytyy kohdennetut ja kiinnostuneet vierailijat sivustolle.

Vain tehty SEO auttaa. Hankkiessasi kattavan SEO-auditoinnin sivustollesi, saat tietoon pohjautuvan näkemyksen Google-optimoinnin tueksi. Laita viestiä niin katsotaan kuinka teidän SEO-tilanne saadaan järjestykseen. Alustava tiedustelu ja tarkastus on aina ilmainen, jonka perusteella tiedetään karkeasti sanoa hyödyntämätön potentiaali hakukoneissa. Ota yhteyttä niin tutustutaan tapaukseesi!